close
تبلیغات در اینترنت
روانشناسي بازار سهام
روانشناسي بازار سهامتيپ شخصيتي و معامله‌ گری خود را بشناسيدراهي كه به سوي معامله‌گري بهتر ختم مي‌شود همان راه ترقي است و مي‌دانيم كه هيچ دو راهي با يكديگر يكسان نيستند.هر يك از ما بايد از جايي كه هم‌اكنون در اين مرحله از زندگي خود در آن قرار داريم آغاز كنيم. فارغ از اين كه مسير شما چيست و چگونه است، بايد در وهله اول به درستي مشخص كنيد كه در حال حاضر كجا هستيد. بايد بفهميد چه الگوهايي در زندگي شما وجود دارند كه مانع از انجام معاملات موفق يا روابط بهتر با ديگران مي‌شوند.…
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
منبع الهام بخش براي فيلمنامه نويسان سرگردان 2 1319 firisheh91
مکان های گردشگری ترکیه و ارمنستان 1 947 firisheh91
ضعف شخصیت پردازی در سینمای ایران 0 930 manager
چگونه ایده های خود را پرورش دهیم؟ 2 1129 manager
چطور داستان خود را با سه سوال درباره شخصيت اصلي، بهتر نماييم؟ 0 882 manager
چگونه ایده های خود را پرورش دهیم؟ (قسمت دوم) 0 1150 lida
چگونه موضوع فیلم کوتاه را انتخاب کنیم؟؟؟ 3 994 lida
be khone bahaleeeeeeeeeeeeeeeee 1 656 nui_43
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee 1 435 nui_43
نرم‌افزارهای تدوین فیلم 4 894 alirezatorkaman
کتاب های کاردانی به کارشناسی معماری 0 467 tmoeini
رنگ زبان نشان دهنده چیست؟ 1 560 tmoeini
نویسندگی چیست؟ نویسنده کیست؟ 1 667 nui_43
تئاتر چیست؟ (قسمت دوم) 9 2193 manager
راهکارهای خروج از التهاب بازار ارز 0 362 alirezatorkaman
راهکارهای خروج از عدم تعادل بازار ارز 0 350 alirezatorkaman
ترفندهای دکوراسیون برای بزرگتر جلوه دادن اتاق نشیمن 0 508 alirezatorkaman
ترفند مجسمه سازیییییییییییییییییییییییییییییییی 0 487 alirezatorkaman
بنر سایت 1 377 lida
مقدمه ای بر هنر نویسندگی 2 637 lady_taraneh

روانشناسي بازار سهام

روانشناسي بازار سهام
تيپ شخصيتي و معامله‌ گری خود را بشناسيد

راهي كه به سوي معامله‌گري بهتر ختم مي‌شود همان راه ترقي است و مي‌دانيم كه هيچ دو راهي با يكديگر يكسان نيستند.هر يك از ما بايد از جايي كه هم‌اكنون در اين مرحله از زندگي خود در آن قرار داريم آغاز كنيم. فارغ از اين كه مسير شما چيست و چگونه است، بايد در وهله اول به درستي مشخص كنيد كه در حال حاضر كجا هستيد.



بايد بفهميد چه الگوهايي در زندگي شما وجود دارند كه مانع از انجام معاملات موفق يا روابط بهتر با ديگران مي‌شوند. اين الگوها هم اكنون در اختيار شما هستند، زيرا اين رفتار و الگوها همگي در فعاليت معامله‌گري شما و ديگر جنبه‌هاي زندگيتان خود را نشان مي‌دهند.متاسفانه در بيشتر اوقات افراد آگاهي درستي از آنها ندارند يا اينكه به طور كلي از آنها بي‌خبر هستند. بنابراين، سفر به سوي متحول شدن اغلب با يك بحران آغاز مي‌شود. زيرا تنها زماني كه بحراني پيش مي‌آيد، ما انسان‌ها بيدار مي‌شويم و در مي‌يابيم كه جايي از كارمان اشكال دارد.
اين مقاله كه در نوع خود بي نظير است و اولين سري از مقالات هشت گانه شناخت شخصيت است، به شما خواننده عزيز كمك خواهد كرد تا بدانيد كه هم‌اكنون در كجا قرار گرفته ايد. جك شواگر كه تجربيات ارزشمندي را از مصاحبه‌هاي متعدد خود با نابغه‌هاي سرمايه‌گذاري كسب كرده، معتقد است مهم ترين عامل در موفقيت در معامله‌گري، برخورداري از يك سيستم معاملاتي است كه بيشترين همخواني را با شخصيت شما داشته باشد.


بنابراين، اين مقاله را بر اساس اين واقعيت بنا مي‌نهم كه شناخت تيپ شخصيتي‌تان براي اين كه بدانيد در كجا قرار گرفته ايد و در آينده بايد چه كارهايي انجام دهيد و چه تصميماتي اتخاذ كنيد، بسيار مهم است. اين در واقع آغاز سفري است به سوي كامل شدن.
اهميت خصيصه‌هاي شخصيتي به اين علت اهميت فراوان دارد كه تصويري سريع و دقيق از جايي كه هم‌اكنون در آن قرار داريم برايمان فراهم مي‌آورد و كمك مي‌كند بخش‌هايي از شخصيتمان كه ناديده گرفته شده‌اند، پرورش يابند. تمام خصيصه‌هاي شخصيتي كه در اين مقالات به آنها خواهيم پرداخت، به صورت دوگانه مطرح مي‌شوند.


به طور مثال اگر مشخص شود كه شما فرد برون‌گرايي هستيد، به اين معناست كه بخش اعظمي از انرژي خود را صرف عوامل بيروني مي‌كنيد و به اين معنا خواهد بود كه كامل شدن براي شما، شايد گراييدن بيشتر به جنبه درونگرايي تان است. بايد آنقدر روي خود كار كنيد تا بتوانيد تعادلي ميان تمركز بر درون و بيرون پيدا كنيد.


درك شخصيت سرمايه‌گذاري

اگر تا به حال به پرسشنامه تيپ‌هاي شخصيتي كارل يونگ كه بر پايه ابعاد چهار گانه شخصيت بنا شده است، پاسخ داده باشيد، اطلاعات نسبتا جامعي از پروفايل شخصيتي خود در اختيار داريد. اين چهار بعد شامل موارد زير هستند: درون گرايي/ برون‌گرايي، درك شهودي و دروني/ احساس كردن، فكر كردن/ احساس كردن، و در نهايت دريافت‌كننده/ قضاوت گر. هنگامي كه شخصي را در مورد اين ابعاد چهارگانه ارزيابي مي‌كنيد، به جاي اينكه به چهار تيپ شخصيتي برسيد، به يك تقسيم بندي جامع 16 تيپي دست خواهيد يافت.
اين آزمون بسيار شبيه به پرسشنامه شخصيتي مشهور ميرز بريگز است. بنابراين جدا پيشنهاد مي‌كنيم يا با استفاده از پرسشنامه شخصيت سرمايه‌گذاري، تيپ شخصيتي خود را بيابيد يا اينكه به آدرس اينترنتي زير مراجعه كنيد و آزمون رايگان ميرز بريگز را براي خود انجام دهيد تا تيپ شخصيتي خود را شناسايي كنيد.
(www.humanmetrics.com)
در ادامه به عناصر مختلف مطرح شده توسط يونگ خواهيم پرداخت و بيان خواهيم كرد كه چگونه اين عناصر مختلف با يكديگر تركيب مي‌شوند و انواع خلقيات را پديد مي‌آورند. همچنين بحث خواهيم كرد كه انواع فرآيندهاي شناختي و خلقيات چه ارتباطي مي‌توانند با موفقيت در معاملات و سرمايه‌گذاري داشته باشند.
بيشتر ما، از اينكه چگونه اطلاعات را دريافت مي‌كنيم و آنها را فرآوري مي‌كنيم بي‌اطلاعيم. تفاوت‌هاي بسيار زيادي در درك، تفسير و تعبير افراد مختلف از آنچه در اطرافشان مي‌گذرد وجود دارد و همين تفاوت‌هاي عميق هستند كه به تفاوت‌هاي خيره‌كننده در رفتار و شخصيت افراد و در نهايت عملكرد آنها منجر مي‌شوند. در زير به يكي‌از ابعاد چهارگانه شخصيتي يونگ خواهيم پرداخت و توضيح خواهيم داد كه چگونه هر يك از آنها مي‌توانند روي فعاليت‌هاي معاملاتي شما تاثير گذار باشند.


يونگ معتقد بود تمام انسان‌ها به سوي يكي از دو حالت درون‌گرايي يا برون‌گرايي متمايل هستند. با وجود اين كه ما اين مفاهيم را به ميزان اجتماعي بودن افراد نسبت مي‌دهيم، اما تمركز اصلي يونگ بر مسائل ديگري بود. او معتقد بود كه فرد برون‌گرا بر دنياي بيرون و فيزيكي و فرد درون‌گرا بر دنياي دروني يا روانشناختي متمركز است. با اين حال، افراد بسيار معدودي را مي‌توان تنها در يكي از اين دو گروه جاي داد. در واقع تمام افراد بخشي از هر دو گرايش را دارند و در فعاليت‌هاي مختلف ممكن است اين گرايش‌ها متفاوت باشند.
به طور مثال، يك معامله‌گر درون‌گرا بيشتر بر دنياي ذهني خود، مفاهيم و ايده‌ها متمركز است. افكار دروني او غالب هستند. اين نوع معامله‌گر بر اين موضوع متمركز است كه چگونه مي‌تواند نتايج خوبي را (به تنهايي) كسب كند. اين به آن معنا نيست كه اين افراد نمي‌توانند اجتماعي و دوست داشتني باشند. بلكه اين واقعيت تنها به اين معنا است كه توجه آنها بيشتر به دنياي درونشان معطوف است. بر اساس نظريات، انتظار مي‌رود كه تعداد برون‌گراها تقريبا دو برابر درون گرا‌ها باشد، البته اين آمارها هميشه دقيق نيست. افراد برون‌گرا تمايل دارند بر دنياي خارج و فيزيكي، افعال، كارها، اشيا و اشخاص تمركز كنند.

تمركز اصلي آنها، بر افراد، چيزها، محيط اطراف، شغل، بازار و دستاوردهاي آنها است. به طور مثال، يك معامله‌گر برون‌گرا به دنبال راه حل‌هايي در بيرون خود است تا موفقيت بيشتري به دست آورد. به اين علت كه بيشتر افراد برون‌گرا هستند، بنابراين بيشتر معامله‌گران به دنبال يافتن يا تكميل يك سيستم معاملاتي هستند تا بتواند به آنها كمك كند در معاملات خود موفق‌تر عمل كنند.


افراد برون‌گرا توسط افراد ديگر، يك گروه، يك مهماني، يا جمعي در يك شهر بزرگ و شلوغ تهييج مي‌شوند و انرژي مي‌گيرند و اگر برون‌گرايي آنها افراطي شود، ممكن است به سوي از دست دادن هويت خود پيش روند. بنابراين، اگر يك معامله‌گر برون‌گرا تمام سرمايه خود را در يك معامله از دست بدهد و پيشتر خود را به عنوان يك معامله‌گر موفق شناخته باشد و به ديگران معرفي كرده باشد، بعيد نيست كه اين شكست و زيان به فروپاشي ذهني و عاطفي شديد در او منجر شود.
با اين حال، در تحقيقاتي كه دكتر فان تارپ، دكتراي روانشناسي باليني و متخصص روانشناسي سرمايه‌گذاري و معامله‌گري انجام داده است، رابطه‌اي ميان درون‌گرايي/ برون‌گرايي و موفقيت در معاملات يافت نشد. در پژوهش‌ها معلوم شد كه از ميان افراد درون‌گرا، 7 درصد آنها موفقيت چشمگيري داشتند و از ميان افراد برون‌گرا 8 درصد آنها از موفقيت چشمگيري برخوردار بودند. بنابراين، تفاوت معنادار نبود.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


قالب وبلاگ